Pages

Friday, January 25, 2013

First Impression.



Assalamualaikum!

In the name of ALLAH The Almighty, The Most Gracious that keep me breathing. Inhale. Exhale. Alhamdulillah. I am sixteen this year. That is just the first statement. I am a science stream student. That is second. 

  Just wanna write about my first impression to some of my friend. Some is my classmate, some is my best friend, close friend et cetera. The first person will be Nana, my close friend. Oke, nak masuk mode Melayu dah ni. Aku start rapat ngan Nana since form two. Tu pun sebab kami satu kelas. And satu rumah sewa! Masa form 1 dulu memang ala-ala tak suka gila ahh kat dia. Sebab dia ni hingaq. Hehehe, cakap banyak pulak tu. Lagi-lagi dia ex SRIDA. Memang alergik jugak ahh ngan dia. Dok selalu kutuk-kutuk dia. Aku ngan Ahlam la tu, kehkehkeh. Kejam gila kami time tu. Tapi sekarang dah kamceng tahap tak ingat dah. To Nana, dulu tu aku kutuk hang aku bukan sengaja, kahkahkah!

  Ahlam aku tak dan nak buat bad first impression sebab kami satu kelas dulu form 1. Celik-celik je mata kat sekolah menengah terus melekat sampai sekarang. Aku sendiri pun tak berapa ingat sangat kisah persahabatan kami. Macam mana start rapat yang rapat gila-gila. Seriously tak ingat langsung!

  Syahirah Mansor (Shaman), dulu kitorang satu bilik kat asrama. Time form 1 la, form lain memang tak nya aku nak duduk asrama kannn. Dia duduk katil atas aku pulak tu. Tapi kami tak sama kelas. Tak pernah pun sekelas. So, aku macam biasa-biasa ja ngan dia. Tak benci, tak juga suka. Just nice. Mai sekarang memang baik gila ahh. Kes ni pun aku tak ingat macam mana bermula keserasian.

  Masuk part Bakuratul Amani (Ku’ah) memang aku nak tergelak! >,< Sebab dulu memang aku tak sangka gila yang kami buleh jadi geng macam sekarang. Ku’ah ni dulu memang tahap baik gila ahhh. Maklum la anak ustaz. Hahaha, aku pun mula la ada fahaman yang Ku’ah ni ala-ala alim tahap tak ingat sampai aku penah private status fb aku dari dia. Macam mana aku boleh ter’friend’ dengan dia waktu tu aku taktau la, wallahua’lam. Tapi tu cerita dulu la, duluuuuu long time ago nuuu. Sekarang dah ok.

  Amalia Afiqah (Malia) yang baru dikurniakan seorang lagi adik perempuan comel pada Sabtu 19/01/2013 yang lalu. Tahniah! Kisah si Malia ni bermula bila aku dan Ahlam join Kem Keusahawanan 2011. Kitorang form 2 that time. Ada 3 orang ja form 2 yang join kem ni; Aku, Ahlam, Malia. Aku ngan Ahlam kisah hal kami je la sebab tak kenai Malia sangat time tu. Siap panggil dia Budak Kemas lagi sebab dia ni sangat kemas orangnya, dah la tak tau nama dia. Bedal je la panggil Budak Kemas. Tudung sentiasa lipat, tak pernah tak jadi. Ehehe, sekarang aku ngan dia classmate.

  Fatin Aimi Fauzi (Teyn). Pergghh, dia ni biskut. Teyn, jangan marah k. Form 1 dia sekolah sekali ngan aku, form 2 dia pindah Selangor, form 3 dan jugak sekarang form 4 dia sekolah sekali ngan aku balik. Mereng kan budak ni? Kitorang classmate sekarang. Form 1 dulu memang aku tahap menyampah nak mati ahhh ngan dia ni even dia tak penah cari pasal walau sehabuk pun dengan aku. Tu la aku cakap, aku time form 1 memang sangat kejam. Menyampah, meluat kat orang sukasuka hati ja. Zaman tak matured! Entah kenapa entah, dulu memang aku takleh tengok muka dia. Rasa sakit hati gila. Tapi sekarang, dok lawan angau sekali. Ngeeeee~ Meja sebelahsebelah uolssss. Kau ader?

  Shakirah Ahmad Sharifuddin (SAS). Aku tak pernah sekelas ngan dia kecuali start form 3 and now. Zaman f1 and f2 dulu jangan cakap la. Meluat gila aku kat dia ni. Sebab dia ni sangat overboard dalam apa jua benda yang dia buat. Membuatkan otak aku mencerna yang dia ni pulun gila. Tapi sebenarnya dia memang dah dilahirkan macam tu, sejak azali. Kehkehkeh. Sekarang pun aku still suka cari pasai ngan dia. Tapi untuk suka-suka je la. Bukan serious pun. Aku dah bagitau kat dia yang aku meluat dia dulu. Alhamdulillah dia dapat terima lagi aku jadi kawan dia sekarang ni. Thanks sangat kawan!


  Tu je lah kot. Ada setengah yang aku dah cerita kat tuan punya badan. Ada jugak yang aku tak pernah bagitau depa. Ni dok confess la ni first impression kat depa. Jangan marah ye. Sesungguhnya tu adalah pearangai aku zaman dulu-dulu. Sekarang dah tak. One thing to remember, YOU WIL NEVER HAVE THE SECOND CHANCE TO MAKE A GOOD FIRST IMPRESSION. So, be nice always. See ya!

0 comments:

Post a Comment