Pages

Friday, December 31, 2010

Apa Nak Jadi..

Assalamualaikum...
  Serius aku gitaw kat ampa...aku memang malaz gila nak post new n3. Atceli bukan malas..tapi keadaan tidak mengizinkan. Yo larr, sejak aku kena pakai spek, tros ayah aku tak bagi can aku hadap laptop..! Gila sedih..
  Pastu, adek2 aku dok mencemar duli la kontrol laptop kat diorang. apa lagi kalau tak bukak FREE ONLINE GAME. Free la sangat unn..habes..yang dorang dok guna internet tu tak ke kena caj..!

*************************************************

Ok..skang aku nak story satu benda kat korang. Baru-baru ni telah berlangsungnya majlis perkahwinan pak su aku, so aku kena ikut pegi belarak..(aku tataw kalau ada istilah laen..tapi kat kedah depa panggil ni..)

  Lepas abes jerr makan kat luar, kami tros masuk dalam rumah pengantin pompuan. Macam-macam la dorang buat. Bergambar sana sini. Waktu aku nak pakai kasut kt depan pintu, aku ada nampak paper tarikh dia kalau aku tak silap 6 April 2010 kot. Terpampang kat situ....PELAJAR 11 TAHUN PERKOSA RAKAN SEKELAS!!!!
  Korang tak rasa terlalu awal kerr tok dya wat kesalahan seksual camtu?? Hell..! Aku tataw apa nak cakap.
Pastu dalam berita one or two month ago kot aku tengok berita kes curi motor pastu buang rangka dia dalam sungai kat Perak (kalau tak silap). Bebudak dari Kedah pon terlibat gak ngan geng tu. Yang paling muda kena tangkap umo 16 tahun, dan dorang ngaku yang dorang buat kerja camtu sejak akhir tahun 2008 lagi.
 That's mean..dia dah start curik motor since dia form 2 weyh!!
  Kepada remaja di luar sana tolong la...berubah demi meningkatkan lagi kualiti remaja yang ada kat Malaysia nie (aku nak ingatkan diri aku jugak). Bukan aku nak kata yang remaja yang ada sekarang ni tak bagus. And bukan semua remaja yang tak bagoz..Juz certain-certain yang dok wat semak bumi tu ja..!
 Seriously I told y'all, masalah remaja ni dah semakin meningkat. Daripada pergaulan bebas kepada kerja-kerja tak ber'pekdah' kepada pembuangan bayi kepada macam-macam lagi la.
  Sebelum bumi marahkan kita, baik LAKUKAN SESUATU.

0 comments:

Post a Comment